Koszyk
{{ item.name }}
{{ item.quantity }} x {{ item.attributes.friendly_price }}
W branży restauracyjnej sezonowe aktualizowanie menu to doskonała okazja, aby utrzymać żywe zainteresowanie gości lokalem i wprowadzić nowości kulinarne po korzystnej dla przedsiębiorcy cenie. Każda pora roku kojarzy się z określonymi potrawami i napojami: jesień – z menu grzybowym i grzanym winem, zima – z sycącymi daniami mięsnymi i gorącą herbatą, wiosna – z młodymi chrupiącymi warzywami, lekkimi sosami i lemoniadą, lato – z sałatkami, jagodami i kolorowymi koktajlami.
Sezonowe propozycje w restauracji to odpowiedź na potrzeby gości z maksymalnym zyskiem dla lokalu. Dziś porozmawiamy o czynnikach, które należy uwzględnić przy sezonowej aktualizacji menu.
Zmiana warunków pogodowych wpływa na wszystkie aspekty życia społecznego. Branża restauracyjna jest zależna nie tylko od sytuacji ekonomicznej czy popytu konsumenckiego, ale także od czynnika sezonowości.
Specjaliści z branży rozróżniają wysoki i niski sezon odwiedzalności lokali gastronomicznych. Od późnej jesieni do początku wiosny jest to czas największego zapotrzebowania na usługi oferowane przez restauracje, kawiarnie i bary. Zimą ruch wzrasta o 30-40%. Natomiast gorące lato to sezon najmniejszego popytu, kiedy liczba odwiedzających zauważalnie spada.
Doświadczeni restauratorzy doskonale rozumieją, jak pogoda wpływa na popyt konsumencki, i łatwo dostosowują się do zmieniających się warunków, uzupełniając menu, odnawiając wyposażenie kuchni, projekt wnętrza sali gościnnej. Aby lokal przynosił zyski na stałe, trzeba obiektywnie oceniać sytuację rynkową z uwzględnieniem pory roku.
Od czasu do czasu menu restauracyjne trzeba aktualizować, aby utrzymać zainteresowanie gości i być na bieżąco z trendami. Jednak należy uwzględnić zarówno pozytywne, jak i negatywne strony sezonowego aktualizowania menu, aby dojść do przemyślanej decyzji.
Pamiętaj, że celem sezonowego menu jest utrzymanie zainteresowania lokalem, zwiększenie jego popularności i maksymalizacja zysków przy oszczędności na produktach.